Anàlisi Social i Organitzativa

  • Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font
Home Jornades i congressos Seminari "Reptes i aspectes actuals en l'estudi de fronteres. El cas d'EEUU i Mèxic"

Seminari "Reptes i aspectes actuals en l'estudi de fronteres. El cas d'EEUU i Mèxic"

Correu electrònic Imprimeix PDF
Dijous 8 d'octubre. 16 h.
Aula 422 del Campus Catalunya.

Seminari a càrrec del professor Josiah Heyman, de la Universitat de Texas a El Paso.
La ponència debat sobre quatre aspectes actuals dels estudis fronterers des de la perspectiva de la frontera EEUU-Mèxic.
El primer és que les fronteres poden considerar-se com a sistemes diferenciadors i de filtrat complexes, més que no pas com a contenidors territorials rígids i amb tendència a desaparèixer. En segon lloc, els estudis sobre fronteres sovint confonen nacionalitat i límits ètnics, d’una banda, i territori estatal i drets d’altra; les relacions entre aquests elements necessita de clarificació. En tercer lloc, la simbologia de les fronteres és distintiva i poderosa, i connecta amb les confusions conceptuals que rodegen fronteres i nacionalitat/etnicitat. En darrer lloc, les cultures frontereres han estat debatudes des l’Escola de la hibriditat i els seus crítics, que emfasitzen la polarització; aquestes observacions sobre fronteres com a filtres complexes i les diverses alineacions teòriques han de ser considerades en la discussió sobre les cultures frontereres.

Josiah Heyman (Ph.D., CUNY 1988) és Professor d’Antropologia i Director del Departament de Sociologia i Antropologia de la Universitat de Texas a El Paso. Ha publicat tres llibres i 40 articles científics i capítols de llibres. Incloent-hi Life and Labor on the Border: Working People of Northeastern Sonora, Mexico, 1886-1986 (University of Arizona Press 1991); Finding a Moral Heart for U.S. Immigration Policy: An Anthropological Perspective (American Anthropological Association 1998); and States and Illegal Practices (edited; Berg 1999). En 1999 va rebre el premi Curl Essay Prize de la Royal Anthropological Institute of Great Britain and Ireland. El seu treball actual se centra en la mobilitat i els recipients socials, incloent-hi l’edició d’un número especial (amb Hilary Cunningham) de la revista Identities (Vol. 11, No. 3). També, amb Robert Pallitto destaquem l’article “Theorizing Cross-Border Mobility: Surveillance, Security and Identity,” Surveillance & Society Vol. 5, available at: http://www.surveillance-and-society.org/articles5(3)/mobility.pdf

Arxius adjunts:
Descarrega aquest arxiu (diptico seminario pdf.pdf)diptico seminario pdf.pdf[Díptic seminari Heyman]478 Kb
 
CatalanEspañol(Spanish Formal International)English (United Kingdom)

ASO és un grup de recerca de la


Reconegut com a Grup de recerca Consolidat per la Generalitat de Catalunya, 2009-2013


2009 SGR 310